THE LUNATIC SAYS HI!

"Is it better to fake it, than be alone?" - Carrie Bradshaw, Sex and the City.

jag går än en gång igenom SATC säsongerna, för möjligtvis sjätte gången. och jag tror bestämt att det är denna seriens förtjänst till att jag är så fruktansvärt ostabil i mina tankar angående förhållanden för tillfället. både när det gäller mina egna och ska ge förslag åt andras. fast nej, det är inte alls sant - det är min egen förtjänst, serien är bara en uppenbarelse på hur otroligt mycket tid jag lägger ner på meningslösa gåtor, som jag skapar själv.

en kort summering av/om mig för tillfället:
jag är sämst på att ta en sak i taget, undrar och funderar alldeles för mycket, överanalyserar precis allting och gör världens minsta grejor till dem största. jag nöjer mig aldrig, och det är fruktansvärt utmattande.
jag gör mig själv till en ha-galen blodigel, som suger ut så mycket svar och bekräftelse på både ont och gott som det bara går! en sån jobbig människa som man bara vill skaka, rusta om så mycket som möjligt tills personen inte har en chans att yttra sig mer.  precis så känner jag för att göra med migsjälv. jag vill bara sluta. för det är utmattande.
jag är inte alltid sånhär, men när jag känner att nåt är på tok, då gör jag nästan allt för att ta reda på vad det är, varför det är så, hur det blev så och hur jag kan fixa det. och den inställningen kan väl ha sina bra sidor, men också ställa till med en jäkla massa problem.

löften att försöka leva upp till:
ett. överanalysera inte precis allting
två. var för fan inte för på
tre. försök inte klura ut problem som inte ens existerar
fyra. ta det med en klackspark
fem. lev lite mer i nuet

egentligen tror jag nog att alla, precis alla, blir lite lunatic now and then. speciellt när det har med kärlek att göra. vare sig man vill inse det eller inte, så blir man aningen psycho. tokig helt enkelt. med turbulenta humörsvängningar och i vissa stunder ett outhärdligt beteende.  men det går över (så småningom).

KOMMENTARER
Postat av: mathilda h

Lite lustigt hur vi fortfarande (eller kanske mer än en gång) är exakt likadana. Leva mer i nuet är något jag försökt göra sen 2006.

2011-11-06 @ 14:48:35
URL: http://idioteque.blogg.se/eleonor

KOMMENTERA INLÄGGET:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback