10/11 the way we were



jag har haft det lite svårt med att inse vad som gäller, hur saker och ting ligger till och varför de faktiskt gör det. men jag förstår nu, och jobbar på att gå vidare!  även om hjärtat talar emot mitt förstånd.

det känns bra idag! jag har kommit in i rutinen med att gå upp tidigt, så himla skönt. fy vad jag är trött på att sova länge, trött på att dra ut på dagen. sen är det fint med lite jobb och kära gamlingar.

jag bara älskar att 247 ska gnälla om hur filten ska vara vikt på sängen, och vilket håll fransarna ska ligga åt. att 243 promenerar upp och ner i korridoren alla dagar i veckan och är inte ett dugg trött på det, lika glad ändå. 641 underhåller med berättelser från sina resor. och att 526 alltid ger 530 en kram efter varje kvällsmat för att 530 är stum, halvt döv, halvt förlamad och kan inte vara delaktig i någonting, och 526 vill visa så mycket kärlek hon bara kan. det kan vara en kram som varar i säkert en minut, och jag blir lika tårögd varje gång.
gamla människor är otroligt jobbiga och gnälliga, som jättebebisar - men dem är fantastiskt vackra att studera, och jag avundas deras tålamod och ständiga kamp med att hålla humör och mod uppe när kroppen ständigt säger ifrån.

nu ska jag sätta mig med matten en stund till innan jobbet kallar. PUSS

KOMMENTARER
Postat av: Anna

vilket himla fint inlägg! och vad fin du är.

2011-11-16 @ 11:49:57
URL: http://nothingmorethanwords.wordpress.com

KOMMENTERA INLÄGGET:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback