det senaste.

hej.    nu känner jag att jag har vart sådär halvt dålig på att lägga ner tid på att skriva igen.  men iallafall,

det här med att söka fina värdfamiljer är väldigt mycket jobb! dag ut och dag in söker jag så det knakar, och får vissa napp då och då.  jag ska erkänna att jag blev nerkärad i en familj, som bodde i Barnes, men dem bestämde sig för att inte ha någon au pair, utan att skaffa hjälp av släktingar istället.  vilket sög för mig. kändes lite som att vara olyckligt kär och få nobben.
men här hänger vi inte läpp inte!  jag har redan kärat ner mig i en ny familj, som jag emailar flitigt med. de bor i East Sheen. men jag ska inte säg eller hoppas för mycket, ifall det går åt pepparn.  fast jo, jag hoppas sjukt sjukt mycket på denna! haha.

annars, har jag jobbat på Bjärnum Skola denna veckan, på expeditionen. har vart riktigt skoj. vet inte varför, men jag tycker om det där med pappersarbete.  plus att jag har städat såklart. min städerska-karriär är inte över än. varje kväll, måndag till fredag, traskar jag upp till Solstrålen Montessori och haffar moppen, sätter på NRJ och svassar runder bland avdelningarna. har blivit något jag gillar lite faktiskt. 
och juste. jag har lite smått börjat flytta mina saker, till ett rum hos mamma, eftersom jag måste flytta ut den siste. så förrådet är tömt, väldigt skönt, it was a mess!  har även god träningsvärk efter ett väldigt effektivt torsdags pass. känns asbra!

idag är det fredag, och jag ska slå till med att jobba natt också.  har legat och tryckt, rullat runder i sängen i ca två timmar, men inte kunnat somna. så vi kan ju hoppas att jag inte somnar gåendes under nattens blöjbyten.
nu måste jag börja packa ihop mig och komma ihåg att svänga inom affären för lite veckotidningar och nattamat.

Puss & Kram, M


KOMMENTARER
Postat av: Carlström

mycket läsvärdig blogg, perfekt nu så här in på små timmarna :) BTW fin bild :D

2011-02-05 @ 00:30:07

KOMMENTERA INLÄGGET:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback