TO FIX MY FAILURE

jag brydde mig inte överhuvudtaget över betyg och skola under gymnasietiden. det var verkligen det värsta jag visste, att behöva gå dit.  hur det kom sig att jag fick lov att ta studenten är fortfarande ett mysterium.
jag fick iallafall ett samlat betygsdokument som innehöll bland annat nio icke godkända ämnen. men det brydde jag mig inte heller om, och har inte tänkt på det alls - tills nu, för några veckor sen, då det gick upp för mig att jag faktiskt, kanske vill studera till en högre utbildning nångång i framtiden?  WHAT a shocker!

så efter ett möte med en väldigt kär studie- och yrkesvägledare, ska jag nu börja plugga upp mina betyg och skaffa poäng till ett giltigt slutbetyg! så kommande höst, vinter och vår kommer innehålla studier, samt jobb såklart.   Religionkunskap A står först på listan och jag börjar min distans pluggning på måndag den 19e, genom NTI-skolan.

visst ångrar jag innerligt att jag inte la manken till för fem år sen, eller att jag inte bytte linje när jag visste att jag vantrivdes för sex år sen.  men nu är jag iallafall bestämd och taggad för att lyckas - så det ska bli skoj!


KOMMENTARER
Postat av: Anonym

go you!

2011-09-22 @ 21:23:18
URL: http://nothingmorethanwords.wordpress.com

KOMMENTERA INLÄGGET:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback