11/1 PROVJOBB

min syster är så himla fin, på alla vis.  just denna gången handlar det om att hon ordnade provjobb till mig på hennes jobb, Ebbas fik i Helsingborg. jag provade på det igår, och det vart riktigt roligt! det är mycket spring och var inte en lugn stund på hela dagen, men med tjusig arbetsmiljö, härliga arbetskamrater och framförallt att få jobba med sin syster är ett stort plus i kanten! jag glömde helt bort att jag hade en fånig röd, typ, båt-hatt på huvudet under hela dagen. men ja, kul var det - och jag ska dit den 16de igen!

(jag har nog inte berättat om att jag provjobbade i Stockholm i november? det vart iallafall på Quality Hotel Globe, som konferensvärdinna. AS fint hotell, ÖVER trevlig personal och väldigt kul jobb, mycket som händer, många bollar i luften, fart och fläkt - och hur underbart hade det inte vart att kunna bo i Stockholm!? jag fick jobb där, som extrapersonal. och jag har gått och funderat sen dess över hur jag ska göra. men det får bli till att tacka nej, pga. att jag omöjligt kan överleva på ovetande timmar. synd som bara den. men det kommer en dag! en annan dag, någon annan gång.)

det finns inget jag längtar mer efter just nu, än en EGEN LÄGENHET. det var nästan precis ett år sen jag gav upp min etta för att flytta till London. och ska jag vara helt ärlig, så är jag väldigt trött på att bo under samma tak som en familj, engelsk som svensk.  så jag håller tummar, knän, fingrar och öron på att detta 50-tals fik ska gå vägen - så att det händer något snart! men jag måste säg till migsjälv hela tiden: DON'T JINX IT.


KOMMENTARER
Postat av: stefanie

:) håller tummarna!

2012-01-12 @ 10:10:40

KOMMENTERA INLÄGGET:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback