living and learning

yo!  det här med att leva ihop med en totalt främmande familj är både kul och jobbigt. regler hit, regler dit. försöker komma in i nån slags rutin och bygga upp en bra relation med barnen. kind of exhausting.  engelskt prat twentyfourseven, nya ord, ny slags mat, nytt tankesätt.. and all that jazz!  det tar tid att vänja sig helt klart, men det går bra och jag har det skoj!

i torsdags vart det en au pair träff här i East Sheen at Hare and Hounds, som ett par värdmammor hade fixat ihop.  det var sjukt trevligt! träffade på ett par tjejer som jag kan tänkas bli vän med. haha, det lät kanske dumt.  men ja, har inte så mycket till val, MÅSTE skaffa mig lite vänner.

igår, fredag, satt jag barnvakt. Phoebe (3) och Rufus (7 years old) somnade ganska fort, så jag kollade 101 dalmatiner med Max (9 years old) tills pappan kom hem. sen intog jag sängen och Gossip Girl. 
och idag, har jag vart i Richmond med Jessica, Liz och Sofia.  haft det allmänt trevligt längs med Themsen, fikat och strosat runt i affärerna.

ikväll blir det troligtvis en öl eller två någonstans. men nu ska jag jobba en timme, vilket innebär: laga middag till barnen, byta sängkläder, hänga tvätt .. lite sånt.

Love, M


KOMMENTARER

KOMMENTERA INLÄGGET:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback