29/12 TIDEN GÅR FORT, EGENTLIGEN

dagarna innan jul pysslade och bakade jag med mormor, moster och syster. sen vart det dagen innan julafton helt plötsligt, och jag gick på mitt nattpass, sov under dagen, vaknade och firade julafton hos mamma - gick på ett nattpass till, sov under dagen, vaknade och firade juldagen hos pappa. sen var det den klassiska utgången på juldagskvällen. bekanta ansikten från förr, mycket dans och mycket alkohol - det var som det brukar!

dagen efter vaknade jag sjuk. SNOR förkyld för att vara exakt, samt hostar upp allt jag har inom mig. och det håller i sig än, jiha! så veckan som gått, för att försöka undvika att jag är sjuk, har jag gjort allt för att inte undvika mellandagsrean som glänser överallt. den får inte missas! plus att det är jättetråkigt att ligga och vänta på att bli frisk.
vad gör man inte för att få fynda! det hjälpte möjligtvis inte min röda, rinnande näsa eller skavda hals - men det värmde och fyllde det där fashion-rummet i hjärtat.

nu är det två dagar kvar på detta året. det går lika fort som alltid. fast detta året var något särskilt, jag fann mig själv lite mer. ser fram emot den 31e på lördag, firande och framförallt - det nya året.










KOMMENTARER

KOMMENTERA INLÄGGET:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback